Chiny - najludniejszy kraj na świecie i jednocześnie jedna z największych potęg gospodarczych. Import towaru z Chin, i to na wielką skalę tyczy się wielu branż. Dynamicznie rozwijająca się gospodarka Państwa Środka, bogacące się społeczeństwo oraz wzrost zainteresowania i popytu na towary zagraniczne sprawiają, że potencjał rynku chińskiego warto również wykorzystać jeżeli chodzi o eksport towarów do Chin. Od czego zacząć?

Relacje biznesowe z Chinami

Ekspansja na rynek chiński to przedsięwzięcie bardzo kuszące. Wymaga ono jednak solidnego przygotowania i ustalenia odpowiedniej strategii. Kluczowymi przeszkodami z jakimi należy się zmierzyć będą bariera językowa, oraz przede wszystkim różnice kulturowe. Nawiązywanie i utrzymywanie relacji biznesowych z Chińczykami całkowicie różni się od tego, co znamy ze świata biznesu z Europy. Więcej na ten temat pod linkiem www.eastanalytics.com/doradztwo-chiny/.

 Aby zapewnić sobie jak najlepszy start w tamtejszej rzeczywistości warto zagłębić się w zasady jakie rządzą chińskim rynkiem, poznać tamtejszą etykietę biznesową i przede wszystkim dokonać gruntownej analizy rynkowej pod kątem zapotrzebowania na dane towary. Warto również na bazie researchu dokonać pomiaru konkurencyjności. Fachowa pomoc firmy doradczej zajmującej się konsultingiem w Chinach jest nieoceniona na tym etapie.

Biznes w Chinach - badanie rynku

To, że rynek chiński błyskawicznie się rozwija i zmienia to fakt oczywisty, jednak nie każdy zdaje sobie sprawę z czym to się wiąże. Sądzisz, że posiadasz już odpowiednie kwalifikacje, bo kilka lat temu brałeś udział w  przedsięwzięciu biznesowym w Chinach? Niestety, Twoja wiedza może być już nieaktualna! Jeżeli planujesz podjąć współpracę biznesową z Chińczykami, zadbaj o dokładną analizę interesującego Cię segmentu rynku i ustal swoją strategię tak, aby dopasować się do aktualnej fazy rozwoju gospodarki. Więcej informacji o wkraczaniu na rynek chiński, dostępnych jest pod linkiem www.eastanalytics.com/doradztwo-chiny/

Eksport do Chin - na co zwrócić uwagę i jak zacząć?

Firma konsultingowa nakierowana na kraje azjatyckie, powinna być na bieżąco z wiedzą o aktualnych tendencjach rynkowych. Dzięki niej możliwe będzie zbadanie rynku i  porównanie przewag konkurencyjnych, kalkulacja ryzyka i w końcu: ustalenie optymalnej do danych warunków strategii wejścia na rynek. Specjaliści poinstruują również na co warto zwracać uwagę w trakcie poszukiwania partnerów biznesowych.

Polscy przedsiębiorcy i eksport do Chin

Chiński rynek jest otwarty na zagraniczne firmy i inwestorów. Ma to odbicie w tym, że w strefach ekonomicznych panują duże ulgi podatkowe. Co więcej, Polska należy do grupy Państw z którymi został podpisany dokument o ochronie podatkowej i unikaniu podwójnego opodatkowania.

Istnieją również pewne przeszkody. Wielu przedsiębiorców podkreśla, że są to mało klarowne, szybko zmieniające się przepisy, biurokracja oraz zawiły proces rejestrowania firmy w Chinach(informacje pochodzą ze strony www.eastanalytics.com/doradztwo-chiny/ ). Specjaliści z firm konsultingowych, dzięki na bieżąco aktualizowanej wiedzy są w stanie pomóc przebrnąć z sukcesem przez zawiły, chiński system prawny.