SMS marketing prowadzony za pomocą masowej wysyłki SMS to obecnie jedno z najpopularniejszych i najskuteczniejszych narzędzi reklamowych. Pozwala szybko dotrzeć z przekazem do określonej grupy docelowej, wzbudzić zainteresowanie ofertą wśród odbiorców oraz przyczynić się do znaczącego zwiększenia konwersji. Aby SMS marketing był skuteczny, konieczne jest jednak spełnienie kilku warunków. Jakich – o tym poniżej.

1. Własna baza odbiorców

Posiadanie własnej bazy odbiorców to warunek niezbędny, aby zacząć realizowanie skutecznych kampanii SMS marketingowych. Bazę danych można połączyć z platformą SMS API dostępną na Apifonica i w prosty sposób realizować masową wysyłkę SMS-ów. Każda firma już na samym początku swojej działalności powinna zadbać o gromadzenie numerów kontaktowych oraz pozostałych danych swoich klientów.

Przy budowaniu bazy warto pamiętać, że odbiorcy muszą wyrazić zgodę na otrzymywanie komunikatów reklamowych oraz mieć możliwość wypisania się z bazy w dowolnym momencie. Ich zgoda na umieszczenie w bazie to klucz do sukcesu – nasze wiadomości promocyjne nie będą bowiem przez nich traktowane jako SPAM, lecz wzbudzą zainteresowanie oraz spotkają się z oczekiwaną reakcją.

4 warunki skutecznej masowej wysyłki SMS

2. Element Call to Action, czyli wezwanie do działania

Każdy prawidłowo skonstruowany SMS marketingowy powinien zawierać pod koniec swojej treści tzw. wezwanie do działania. Jego obecność zachęca odbiorcę do wykonania określonej, pożądanej przez nas reakcji. Może być to krótki zwrot, np. „kliknij”, „sprawdź”, „odwiedź”, który zachęci adresata wiadomości do otwarcia zawartego w niej linka i odwiedzenia strony internetowej dotyczącej promowanej usługi lub produktu.

Obecność zwrotu Call to Action znacznie zwiększa klikalność w odnośniki oraz podnosi konwersję, warto więc zawsze z niego korzystać przy budowaniu treści swoich SMS-ów promocyjnych.

3. SMS marketingowy powinien być pisany językiem korzyści

Aby odbiorca SMS-a podjął określone, pożądane przez nas działanie, jego treść musi wyraźnie komunikować określoną korzyść. Klient, aby skorzystał z naszych usług, musi bowiem widzieć w tym swój własny, ściśle sprecyzowany interes. Treść SMS-a marketingowego powinna więc od razu informować go, co takiego uda mu się osiągnąć dzięki skorzystaniu z naszej oferty.

Służą temu m. in. promocje na konkretne produkty, rabaty oraz kody promocyjne, które możemy przesłać w treści wiadomości. Na stronie, do której prowadzi link koniecznie powinna znaleźć się informacja potwierdzająca oferowaną w SMS-ie korzyść. Narzędzie do masowej wysyłki SMS dostępne na Apifonica pozwala w prosty sposób dodać do każdej wiadomości tekstowej czytelny oraz link prowadzący do strony internetowej nadawcy.

4 warunki skutecznej masowej wysyłki SMS

4. Określona godzina i dzień tygodnia na wysyłkę SMS-ów

Masowa wysyłka SMS-ów powinna być starannie zaplanowana. Przyjmuje się, że wiadomości promocyjne powinniśmy wysyłać od wtorku do piątku w godzinach między 9 a 21. Takie ramy czasowe wiążą się bowiem z uwzględnieniem w działaniach marketingowych potrzeb oraz stylu życia naszych odbiorców.

SMS API na Apifonica pozwala na wysłanie tysięcy wiadomości, które na telefonie odbiorcy znajdą się w ciągu zaledwie kilku sekund. Nie powinniśmy więc planować wysyłania SMS-ów w godzinach nocnych, późnym wieczorem oraz w weekendy, kiedy większość osób śpi lub odpoczywa.

Partnerem artykułu jest Apifonica - więcej na Apifonica.com.