Google Ads, jeszcze do niedawna nazywana Google AdWords, to system reklamowy Google, którego początki sięgają 2000 r. Za jego pomocą możliwe jest wyświetlanie linków sponsorowanych, które następnie pojawiają się w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google. Linki dostępne są także na stronach partnerów w ramach programu Google AdSense.

Ile Google zarabia na usłudze Google Ads?

Nazwa Google Ads zastąpiła poprzednio używaną nazwę Google AdWords 24 lipca 2018 r. Wraz ze zmianą nazwy usługi rozszerzone zostały także możliwości reklamowe w kampaniach PPC. Jej głównym celem jest ułatwienie użytkownikom pozyskiwania klientów, docieranie z ofertą do osób, które jej potrzebują oraz reklama usług na rynku lokalnym i globalnym.

Nie wiadomo, jakie dokładnie zyski przynosi Google ta usługa. Znane są jednak informacje, że łączy przychód z AdWords i AdSense wyniósł w 2007 r. ponad 16 mln dolarów. Reklamy emitowane przez Google w 2007 r. stanowiły ponadto 23,7% całego rynku reklamy internetowej w USA. Według danych z roku 2010 z kolei reklamy Google AdWords generowały aż 97% całości przychodów firmy wynosząc ponad 33 mld dolarów.

Czym jest Google Ads?

W jaki sposób korzystać z Google Ads?

Utworzenie konta w programie Google Ads jest bezpłatne. Koszty korzystania z usługi pojawiają się dopiero w momencie, kiedy użytkownik wyszukiwarki kliknie w podany link reklamowy, odwiedzi stronę lub skontaktuje się z firmą telefonicznie. Google Ads generuje więc koszty dopiero w sytuacji, kiedy reklama jest skuteczna. Reklamodawca sam ustala budżet, jaki chce przeznaczyć na kampanię.

Istnieją dwa sposoby na tworzenie linków sponsorowanych w Google Ads. Pierwszym z nich jest wybór słów kluczowych, na których wpisanie będzie wyświetlała się reklama Google Ads, a drugim wybór witryn internetowych, na których będzie ona wyświetlana. Pozycja linku sponsorowanego Google Ads w wynikach wyszukiwania wszystkich linków sponsorowanych jest uzależniona od wyniku jakości reklamy oraz maksymalnej stawki CPC, którą ustala sam reklamodawca.

Czym jest Wynik Jakości Google Ads?

Wynik Jakości jest ustalany na podstawie pomiaru trafności oraz jakości reklamy w Google Ads. Wyznacza się ją na podstawie współczynnika klikalności CTR, który stanowi procentowy stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń, słowa kluczowego oraz pozostałych czynników.

Istnieje kilka różnych Wyników Jakości, które wspólnie składają się na ostateczny rezultat. Należą do nich Wyniki Jakości na poziomie witryny, słów kluczowych, tekstu reklamowego oraz strony docelowej reklamy.