E-mail jest jedną z najtańszych i najbardziej efektywnych strategii marketingu online. Może pomóc w utrzymaniu kontaktu z potencjalnymi klientami i uzyskaniu większych przychodów dla firmy. Jeśli ROI (wskaźnik rentowności) nie jest imponujący, istnieje kilka strategii, dzięki którym go poprawisz.
Dlaczego warto korzystać z e-mail marketingu?
E-mail marketing może przynieść imponujące korzyści firmom z każdej branży. Jedną z głównych zalet tej formy marketingu jest stosunkowo niski koszt i niesamowity potencjał ROI. Możesz w ten sposób dotrzeć do dużej grupy osób i nie zrujnować firmowego budżetu.
Każdy wysłany e-mail przypomina potencjalnym i stałym klientom o Twojej firmie i marce. Nawet jeśli klienci nie skontaktują się z Tobą od razu, przypominasz im o sobie. Istnieje duża szansa, że gdy będą potrzebować określonych produktów lub usług, odezwą się do Ciebie. Mogą też polecić Twoją firmę rodzinie i znajomym.
Łatwo możesz monitorować i oceniać kluczowe wskaźniki, takie jak liczba otwartych maili, odpowiedzi i kliknięć w podany link. Dzięki temu masz wgląd w zachowania i zainteresowania odbiorców. Na przykład możesz określić, które treści najlepiej pasują do potencjalnych klientów.
Podziel listę na segmenty.
Dzielenie listy e-mail na segmenty pozwala na wysyłanie bardziej ukierunkowanych wiadomości. Dzięki temu możesz poprawić wyniki kampanii. Możesz ją podzielić według wielu cech, w tym danych demograficznych, historii zakupów, cech behawioralnych i etapów lejka sprzedaży. Ostateczna decyzja zależy od Ciebie i tego, co działa najlepiej w przypadku Twojej firmy.
Nie wszyscy klienci chcą tego samego. Segmentacja może więc zwiększyć trafność Twoich działań marketingowych dla każdego subskrybenta.
Spersonalizuj wiadomości e-mail.
Mówiąc o trafności, możesz też spersonalizować swoje e-maile. Wtedy będą bardziej odpowiednie dla poszczególnych subskrybentów. Możesz zacząć od czegoś tak prostego, jak dodanie imienia adresata na początku maila. Pamiętaj, aby dokładnie zweryfikować swoje adresy e-mailowe, aby czegoś nie poplątać.
Możesz też przenieść personalizację na wyższy poziom i odnieść się do konkretnego działania klienta. Na przykład, jeśli klient kupił produkt lub skorzystał z usługi, możesz mu za to podziękować.
Skup się na wskaźniku odbioru e-maili.
Zwróć uwagę na to, ile maili rzeczywiście dociera do odbiorców. Czy Twoje wiadomości trafiają do skrzynek odbiorczych, czy raczej są zaliczane do spamu. Aby pozbyć się tego problemu, musisz zadbać o wysokiej jakości, unikalną treść i unikać słów, które mogą być zaliczone jako spam.
Zawsze dołącz przycisk rezygnacji z subskrypcji na dole wiadomości. Jeśli nie stworzysz takiej możliwości, odbiorcy mogą zgłosić jako spam.
Dodatkowe wskazówki
Testuj każdą kampanię przed wysłaniem wiadomości. Analizuj raporty i na ich podstawie wyciągaj wnioski o zachowaniach grupy docelowej. Optymalizuj też maile pod kątem urządzeń mobilnych. Ponad połowa wiadomości jest otwierana na tablecie i smartfonie. Ten odsetek będzie się nadal zwiększał.
Twórz interesujące tematy, które zachęcą do odbiorców do dalszego czytania. Dołącz wezwania do działania, np. zapisu do newslettera, kliknięcia w link. Możesz dodawać krótkie filmy do maili. To świetny sposób na zwiększenie zaangażowania.
Materiał rendered przy współpracy z: https://komerso.pl/czym-jest-roi-podpowiadamy-jak-policzyc-wskaznik-rentownosci/.