Wiele firm jest świadomych tego, że obecność i promowanie swojej działalności w sieci może przynieść konkretne zyski. Warto wiedzieć jakie możliwości kryją się w social media dla przedsiębiorców oraz jako korzystać z firmowego konta, by pozytywnie wpłynąć na zainteresowanie prezentowaną ofertą.

Social media, a promocja firm

Zwykle wszyscy kojarzą social media z rozrywką, mimo tego to właśnie one coraz częściej wykorzystywane są do promowania własnej działalności w sieci. Większość topowych marek ma swoje konta na Facebooku, Instagramie, Twietterze czy YouTubie.

Posiadając konto w mediach społecznościowych mamy możliwość dotarcia do nowych konsumentów, pozyskać dodatkowych kontrahentów czy wpłynąć na wzrost sprzedaży. Internet daje szansę promowania firmy niezależnie od tego, czy posiada się małą, kameralną firmę czy wręcz przeciwnie, ogromne przedsiębiorstwo z zasięgiem na cały świat.

Kreowanie wizerunku firmy

Dzięki obecności w mediach społecznościowych posiada się możliwość prezentowania się jako specjalisty w danej dziedzinie, dzięki zastosowaniu zasady spójności w prowadzeniu przez siebie kont. Duże znaczenie w wiarygodności danej działalności ma liczba fanów w social mediach. Duża liczba obserwujących na Instagramie wzbudza zaufanie wśród odbiorców, ponieważ kierują się przekonaniem, że dana oferta została doceniona przez taką liczbę osób.

Trzeba pamiętać o tym, że nie trzeba zakładać kont firmowych na wszelkich możliwych portalach. Wystarczy wybrać te, z których korzysta grupa potencjalnych klientów, gdyż oferta firmy została właśnie dla nich dostosowana. Kryterium dopasowania portalu powinna być odpowiednia do specyfiki prowadzonej przez siebie firmy.

Promocja firmy w social mediach

Budowanie relacji z grupą docelową

Będąc użytkownikiem social mediów posiada się możliwość nawiązywania bezpośrednich relacji z klientami. Dzięki temu można pozyskać opinie odbiorców na temat oferowanych usług czy produktów oraz jak wdrożyć i usprawnić własne działania, by były bardziej dopasowane do konsumentów. Grupa docelowa ma możliwość komentować, lajkować, a nawet udostępniać dodawane przez daną firmę posty, co automatycznie zwiększa jej zasięg i widoczność w Internecie.

Relacja z konsumentem daje dużo możliwości, wspiera dalszy rozwój firmy, wdraża nowe rozwiązania, wszystko dzięki opinii umieszczanym przez klientów. Dla grupy docelowej niezwykle ważne jest to, by być słuchanym przez daną markę. Takie odczucie posiadają wtedy, gdy podejmuje się z nimi aktywną rozmowę, komentuje czy reaguje na ich wypowiedzi, gdy prezentowane jest wyraźne zaangażowanie firmy.

Dostęp do nowych klientów

Zrzeszenie sobie nowej grupy odbiorców odbywa się, gdy publikowane posty przyciągają uwagę, wówczas udostępniane są przez klientów na prywatnych profilach, dzięki czemu ich znajomi mogą zareagować na udostępniane treści czy nawet skomentować. Wiele użytkowników social mediów deklaruje, że dostęp do nowych marek pozyskali dzięki obecności w mediach społecznościowych oraz reakcji znajomych na dany produkt, co jest dowodem polecenia na dany produkt.