Oczywiście w dzisiejszych czasach praktycznie każdy wie, czym jest email. Jednak warto wiedzieć, że najważniejszym zadaniem marketingu jest umiejętność dostarczenia przekazu do grupy odbiorców. Niezbędne jest określenie bazy osób, które mogą być zainteresowane skorzystaniem z oferty naszego przedsiębiorstwa.
Czym jest email marketing?
Z pewnością wiele przedsiębiorców nie ma pojęcia, czym jest email marketing. To nic innego jak jedna z form bezpośredniej promocji, która wykorzystuje komunikację przy pomocy poczty elektronicznej. Głównym jej zadaniem jest utrzymywanie stałych kontaktów z klientami oraz nakłonienie ich do zakupu produktów czy też usług z naszej oferty. Email marketing pozwala na dotarcie z informacją do ściśle określonej grupy odbiorców. Najczęściej w treści dodaje się imię klienta, co sprawia, że email wygląda, jakby był stworzony tylko dla niego. Oczywiście ten rodzaj reklamy wiąże się z niewielkimi kosztami oraz łatwością dostarczenia niezbędnych informacji. Email marketing pozwala również na sprawdzenie jego skuteczności, ponieważ widać jaka liczba wiadomości została wysłana oraz odczytana. Jak widać, to naprawdę bardzo interesująca forma prowadzenia reklamy danego przedsiębiorstwa.
W jaki sposób stworzyć bazę adresową?
Oczywiście wszelkie prace dotyczące tej formy reklamy powinny rozpocząć się od stworzenia dokładnej bazy adresowej. Bez niej email marketing nie może funkcjonować. W związku z tym wiele firm decyduje się na samodzielne pozyskanie adresów email. W tym celu oferuje się klientom możliwość zapisania do newslettera. Ta forma uznawana jest na najtańsze oraz najprostsze rozwiązanie w dzisiejszych czasach. Email marketing pozwala również na dobycie adresów od zewnętrznych firm. Dokonanie takiego zakupu nie należy jednak do najtańszych. Oczywiście całość jest zgodna z prawem, gdyż osoby znajdujące się w tej bazie dobrowolnie wyrazili na to zgodę. Jak widać, email marketing to bardzo interesująca forma prowadzenia promocji firmy, jednak wymaga pewnego nakładu w celu uzyskania określonej grupy odbiorców.