Podczas wyboru pendrive’a reklamowego warto zwrócić uwagę na kilka ważnych elementów. Należą do nich pojemność nośnika danych, prędkość zapisu i odczytu oraz jego cechy konstrukcyjne. Wszystkie te parametry mają bowiem znaczenie dla przyszłego użytkownika gadżetu oraz trwałości samego pendrive’a.

Pojemność pendrive’a reklamowego

Jednym z najważniejszych elementów decydujących o wyborze pendrive’a jest jego pojemność. W sprzedaży dostępne są głównie modele o pojemności od 2 GB do 64 GB. W przypadku pendrive’ów reklamowych optymalny będzie zakup nośników danych o pojemności 8 GB. Dobrze sprawdzą się także mniejsze gadżety oferujące pojemność 4 GB, która w większości przypadków jest wystarczająca do przechowywania podstawowych danych.

Pendrive’y o większej pojemości powyżej 16 GB doskonale sprawdzą się natomiast jako podręczne archiwum zdjęć oraz dokumentów. Będą pomocne także do przechowywania dużych plików, np. prezentacji multimedialnych, plików video w formacie HD oraz programów instalacyjnych. Przydadzą się także do wykonania kopii bezpieczeństwa najważniejszych plików zgromadzonych na dysku twardym komputera.

Prędkość zapisu i odczytu danych w pendrive reklamowym

Większość dostępnych w sprzedaży pendrive’ów reklamowych wyposażonych jest w interfejs USB 2.0. Jest to standard od dłuższego czasu wykorzystywany zarówno w komputerach, jak i wielu innych urządzeniach elektronicznych. Interfejs USB 2.0 jest w pełni zgodny ze swoim starszym odpowiednikiem – USB 1.1.

Szybkość, z jaką zapisywane i odczytywane są dane na pendrivie w dużej mierze zależy od obciążenia systemu w danej chwili. Zazwyczaj utrzymuje się ona na poziomie od 4 do 10 MB/s w przypadku zapisu oraz od 15 do 25 MB/s w przypadku odczytu danych.

Wybieramy pendrive reklamowy. Na co zwrócić uwagę?

Osoby, które pragną zainwestować w zakup pendrive’a lepszej jakości, mogą także wybrać nośnik wyposażony w interfejs USB 3.0. Warto jednak wiedzieć, że podłączając go do portu korzystającego z technologii USB 2.0 zarówno zapis, jak i odczyt danych będą wolniejsze niż oferuje to standard 3.0.

Jaką konstrukcję powinien posiadać dobry pendrive reklamowy?

Oprócz samych parametrów technicznych przy wyborze pendrive’a reklamowego warto zwrócić uwagę na jego wygląd oraz cechy konstrukcyjne. Jest to z reguły urządzenie przenośne warto wiec, aby było wykonane z wytrzymałych oraz trwałych materiałów. Pendrive reklamowy powinien być także ładny i estetyczny, aby korzystanie z niego było przyjemne.

W celach reklamowych najlepiej sprawdzą się gadżety elektroniczne, których obudowy wykonane zostały z trwałego metalu lub aluminium. Warto także zwrócić uwagę na pendrive’y wielofunkcyjne, które mogą zostać podłączone także do smartfonu i tabletu lub mają postać praktycznej i efektownej bransolety. Dzięki takiemu rozwiązaniu nasz gadżet będzie zawsze pod ręką użytkownika.