SMS API to usługa wykorzystywana do masowego wysyłania wiadomości tekstowych. Najczęściej jest używana do prowadzenia kampanii SMS marketingowych. Skutecznie pomaga bowiem w pozyskiwaniu nowych klientów oraz utrzymywaniu ich zainteresowania oferowanymi produktami lub usługami. Jej działanie polega na wysyłaniu SMS-ów na numery telefonów zebrane w firmowej bazie danych oraz wspieraniu pozostałych działań marketingowych prowadzonych przez firmę.

Usługa SMS API pomaga budować lojalność i zainteresowanie klientów

SMS API to nowoczesna usługa, z której korzystanie pozwala każdej firmie szybciej pozyskiwać nowych klientów oraz na dłużej utrzymać zainteresowanie osób, które w przeszłości korzystały już z jej usług. Dzięki połączeniu platformy oferującej masową wysyłkę SMS-ów z numerami telefonów klientów zgromadzonymi w bazie danych możemy bowiem szybko i skutecznie dotrzeć ze swoim komunikatem reklamowym do szerokiego grona odbiorców.

Krótkie wiadomości tekstowe to obecnie jedno z najskuteczniejszych narzędzi reklamowych. Ich wysoka efektywność wynika ze specyfiki tego kanału komunikacji – SMS-y w ułamku sekundy docierają bowiem na telefon odbiorcy, a sama ich odczytywalność sięga blisko 100%.

Usługa SMS API i jej najważniejsze zalety

Za pomocą masowej wysyłki SMS-ów możliwe jest m. in. informowanie klientów o nowych produktach dostępnych w ofercie firmy, przesyłanie im zniżek i kodów promocyjnych oraz budowanie ich lojalności względem marki. Zdecydowana większość klientów mając bowiem do wyboru skorzystanie z usług nieznanej im dotychczas firmy, a przedsiębiorstwa, które dba o regularny kontakt z nim, wybierze tę drugą możliwość. SMS API to więc narzędzie, które pozwala firmie na dłużej zainteresować klientów jej usługami oraz skutecznie poprawić wyniki sprzedażowe.

Masowa wysyłka SMS-ów zmniejsza dystans między firmą a jej klientami

Usługa SMS API jest niezwykle pomocnym narzędziem także dla zmniejszenia dystansu, jaki dzieli firmę i odbiorców jej usług. Na tę funkcję wpływa bowiem możliwość dowolnej personalizacji treści przesyłanych wiadomości oraz ich dostosowania do konkretnego odbiorcy.

Służą temu m. in. bezpośrednie zwroty do klienta, przystosowanie stylu wiadomości do wieku adresatów oraz informowanie odbiorców o promocjach dotyczących produktów, którymi są w szczególności zainteresowani. Pomaga to w zniwelowaniu dystansu dzielącego przedsiębiorstwo z jego klientami oraz znakomicie wpływa na samą sprzedaż. Osoby, które darzą daną firmę sympatią i mają z nią pozytywne relacje zdecydowanie częściej bowiem od niej kupują.

Usługa SMS API i jej najważniejsze zalety

Usługa SMS API zwiększa skuteczność prowadzonych kampanii reklamowych

Wykorzystywane w usłudze SMS API krótkie wiadomości tekstowe są dziś uznawane za jedne z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. Mają one bowiem zdecydowanie większe szanse na odczytanie niż często stosowane w działaniach marketingowych wiadomości e-mail. Każda osoba w dzisiejszych czasach posiada bowiem telefon, który umożliwia jej otrzymywanie SMS-ów. Jego obecność zawsze pod ręką sprawia z kolei, że przychodzący na urządzenie SMS może być odczytany już po chwili od jego nadejścia. Powoduje to, że klienci mają szansę natychmiastowego zareagowania na nadesłaną ofertę oraz skorzystania z niej zanim o niej zapomną.

Zaletą informowania klientów o promocjach i nowościach za pomocą SMS-ów jest także postrzeganie przez odbiorców takiej formy promocji nie jako standardowej reklamy, ale swoistego wsparcia w dokonywaniu zakupów. Włączenie masowej wysyłki SMS-ów do prowadzonych kampanii reklamowych to więc dodatkowa możliwość na zwiększenie ich skuteczności oraz poprawę sprzedaży.