Globalny rynek turystyczny jest ogromny. Generuje ogromne dochody. Biorąc pod ogromną liczbę firm i wielkim potencjalnym wzroście ta branża jest bardzo konkurencyjna. Dlatego marki powinny zwrócić uwagę na digital marketing. W ten sposób mogą się wyróżnić z tłumu. 

Poznaj grupę docelową

Nie możesz stworzyć udanej kampanii reklamowej, nie znając grupy docelowej. Jest to podstawa w każdym sektorze, szczególnie turystycznym. Sama branża koncentruje się na zadowolenie klientów jako mierniku sukcesu. Dlatego kampania marketingowa musi być dostosowana do konkretnej grupy odbiorców. 

5 porad dotyczących digital marketingu w turystyce

Wykorzystaj media społecznościowe

Nie trzeba mówić, jak duży wpływ na digital marketing mają media społecznościowe. W branży turystycznej platformy takie jak Facebook Instagram i Pinterest  pomagają podróżnikom znaleźć inspirację dla wakacyjnych miejsc docelowych, wybrać idealny hotel i odkryć ekscytujące atrakcje.

Pamiętaj, że nie wystarczy tylko założyć konto i raz na jakiś czas publikować posty. Musisz nawiązywać i podtrzymywać relacje ze swoimi odbiorcami. Inicjuj dyskusje, odpowiadaj na komentarze i pytania. Zapewnij obsługę klienta na najwyższym poziomie. Wszystkie te działania są aspektami szerszej kampanii marketingowej.

Możesz też zadbać o kamery w bieszczadach. Pozwalają zobaczyć, jakie warunki pogodowe panują w danej chwili. Dzięki temu turyści mogą lepiej przygotować się do wycieczki. 

Wirtualne wycieczki

Cieszą się coraz większą popularnością. Dzięki nim można rzucić okiem na każdy zakątek hotelu i samego miejsca docelowego. Są bardziej realistyczne niż klasyczne zdjęcia. Dostarczają potencjalnym gościom wartościowe informacje wizualne. Zwiększają zaufanie wśród potencjalnych klientów, więc szanse na rezerwacje są znacznie większe. Pasują do wszystkich rodzajów obiektów noclegowych, miejsc docelowych lub atrakcyjnych lokalizacji.

Instastory

Nie są niczym nowym, ale zainteresuj się nimi, jeśli do tej pory jeszcze tego nie zrobiłeś. Stwórz strategię, zobacz, co robią inni. Pomyśl, jak możesz wykorzystać własne zasoby podróżnicze, by stworzyć wspaniałe Instastory. Użytkownicy bardzo lubią Instastories, ponieważ uważają je za bardziej autentyczne, bezpośrednie i bardziej naturalne niż planowane treści w formie postów. 

Nadają się świetnie do tworzenia spontanicznych treści i doskonale pasują do turystyki. Możesz nagrać poranną kawę w hotelu, przygotowanie posiłku, zachód słońca, chwile z jakiegoś wydarzenia i wszystko, co może być interesujące dla obserwatorów. Możliwości są nieograniczone. Potrzebujesz tylko wyobraźni, kreatywności i odrobinę dobrej woli.

5 porad dotyczących digital marketingu w turystyce

Treści gości jako część planu marketingowego

Treści gości są bardzo skuteczne, przekonujące i autentyczne. Goście mogą dzielić się swoimi doświadczeniami, pisząc recenzje, posty w mediach społecznościowych oraz wpisy blogowe. Strategia marketingowa powinna łączyć Twoje własne, markowe treści ze wpisami gości. Video jest jej obowiązkowym elementem. Popularne platformy społecznościowe zachęcają do tworzenia i publikowania oryginalnych filmów. Video generuje średnio 12 razy więcej akcji niż tekst i obrazy.