Google Search Console to dla wielu właścicieli firm obco brzmiące narzędzie. Jest to jednak bardzo duży błąd, który w dłuższej perspektywie czasu może nie tylko negatywnie wpłynąć na widoczność witryny w wyszukiwarce Google, ale również na stratę pieniędzy ze sprzedaży.

Co można zobaczyć w Google Search Console?

Google Search Console pozwala zobaczyć kilka bardzo ważnych czynników, które nie są do zobaczenia w innych narzędziach. Pierwszym z nich jest stan indeksacji witryny w wyszukiwarce Google. To właśnie z tego narzędzie możemy się dowiedzieć, jak wiele naszych podstron jest obecnie zaindeksowanych oraz jakie potencjalne problemy pojawiły się w czasie ich indeksacji. Jest to dla nas jasna informacja, co warto poprawić, aby nasza strona była coraz lepiej widoczna w Google.

Do czego służy Google Search Console?

Innym czynnikiem, który można zweryfikować w Google Search Console, jest ilość kliknięć i wyświetleń w Google. Dzięki tym danym możemy określić, po jakich frazach wchodzą na stronę nasi użytkownicy oraz ile osób pomija nasz wynik i wybiera naszych konkurentów. Są to dwa bardzo ważne wskaźniki, które pokazują nam, w którym miejscu jest obecnie nasza witryna w rankingach Google.

Jak nauczyć się obsługi Google Search Console?

Na samym początku panel obsługi Google Search Console może przyprawić o ból głowy osoby początkujące. Nie ma co jednak się zrażać. Google wydał oficjalną instrukcję obsługi tego narzędzia, które pokazuje, jaki czynnik możemy znaleźć w określonym miejscu. Już po kilku dniach możemy być pewni, że w stopniu podstawowym znamy już Google Search Console. Oczywiście nie warto poprzestawać tylko na teoretycznych kwestiach i należy z całą pewnością popracować na praktycznych przykładach.

Jak działa Google Search Console?

Wszystko tak naprawdę zaczyna działać w momencie, kiedy zweryfikujemy naszą witrynę w tym narzędziu. Już wtedy po kilku dniach do narzędzia zaczynają spływać pierwsze dane analityczne, które mogą stanowić już podstawę do dalszych badań związanych z optymalizacją witryny nie tylko pod roboty Google, ale również pod użytkowników, gdyż również na tym powinno nam zależeć, aby osiągnąć sukces w Internecie.