W Norwegii z Internetu korzysta aż 99,2% populacji, z których aż dwóch na trzech używa mediów społecznościowych. Warto więc pozycjonować swoją stronę w Norwegii, aby mieć szansę dotarcia do jak największej rzeszy jego użytkowników.
Jak Norwegowie korzystają z wyszukiwarek?
Aby wykupić w Norwegii domenę z końcówką .no należy być właścicielem norweskiej firmy z nadanym numerem ID. Norwegowie najchętniej korzystają z wyszukiwarki Google, którą użytkuje 94% internautów. Na kolejnych miejscach znajduje się lokalna wyszukiwarka Kvasir oraz Bing i Yahoo, z których łącznie korzysta ok. 3% osób. pozycjonowanie w Norwegii powinno więc opierać się głównie na Google i Kvasir.
Pozycjonowanie Norwegia – na co zwrócić uwagę?
Norwegowie cenią sobie prosty przekaz oraz sprawdzone informacje. Strona powinna być więc czytelna oraz przyjazna w odbiorze i obsłudze. Jej treść powinna być zoptymalizowany pod słowa kluczowe, a sam content unikalny i wysokiej jakości. Informacje o swojej działalności warto zamieścić w norweskich katalogach internetowych:
- gulesider.no,
- 1881.no,
- nettkatalogen.no,
- topannonser.no.
Kvasir jest wykorzystywany głównie do poszukiwania informacji, produktów oraz usług na rynku lokalnym. Decydując się na pozycjonowanie swojej strony na Kvasir.no musimy liczyć się z wyższymi kosztami i problemami językowymi. Ich rozwiązaniem jest kontakt z przedstawicielem wyszukiwarki i skorzystanie z jego wsparcia w ustaleniu przebiegu strategii.
Ze względu na duże terytorium, największe znaczenie w pozycjonowaniu w Norwegii będzie miał rynek lokalny. Osoby poszukujące szerokiego grona odbiorców powinny natomiast skupić się na dużych miastach: Oslo, Bergen, Stavanger i Trondheim. W Norwegii istnieje wiele dialektów jednak podczas ustalania słów kluczowych najlepiej skupić się na najbardziej popularnych odmianach języka.
Największą popularnością w Norwegii cieszą się organiczne wyniki wyszukiwania i to właśnie na nich warto się skoncentrować. Norwegowie najczęściej wpisują w wyszukiwarkę pojedyncze wyrazy i krótkie frazy, a znacznie rzadziej korzystają z dłuższych zapytań.
Pozycjonowanie Norwegia w social media
Media społecznościowe warto wykorzystać do budowania przyjaznych relacji z klientem oraz wspierania działań SEO. Norwegowie codziennie spędzają po kilka godzin przeglądając social media. Wśród nich prym wiedzie Facebook, z którego korzysta ok. 3,5 mln osób. Po nim znajdują się Twitter z 1,2 mln użytkowników oraz Snapchat i Instagram użytkowane przez 2,2 mln Norwegów. Warto zwrócić uwagę także na LinkedIn, Pinterest, Youtube i Google+.
Pozycjonowanie Norwegia – najważniejsze branże
Aby osiągnąć sukces w Norwegii należy wiedzieć, jakie branże cieszą się w tym kraju największą popularnością. Należą do nich m. in. budownictwo i stolarka okienna, przemysł meblarski, IT, energia odnawialna oraz branża drzewna.
Pozycjonowanie w Norwegii jest z pewnością opłacalne, a właściwa strategia pozwala rozszerzyć swoje rynki zbytu, pozyskać nowych klientów oraz nawiązać współpracę z norweskimi firmami. Ponadto, Norwegia jest krajem zamożnym, sprzedaż produktów i usług na jej terenie jest więc bardzo opłacalna.